amerika gazete haberleri haberler
Yazılar

Sanal Evrende Gerçeklik Kontrolü

Facebook, Ekim ayında Facebook Connect’te metaverse’i tartıştığından ve şirketi resmi olarak Meta olarak yeniden adlandırdığından, metaverse teknoloji endüstrisinin sıcak konusu ve en fazla abartılan ve yanlış anlaşılan kavramlardan biri oldu.

Metaverse’in, fiziksel dünyada yapabileceğiniz hemen hemen her şeyi yapabileceğiniz, yaşamak, çalışmak ve oynamak dahil olmak üzere – ve diğer gezegenlere seyahat etmek gibi yapamayacağınız şeyleri yapabileceğiniz sanal bir 3B evren olması gerekiyordu.

Meta veriye en yaygın benzetme, “Ready Player One” adlı kitap ve filmde sunulan sanal Vahadır.

Ancak gerçeklik, bilim kurgu kadar hoş değildir.

Ne Beklemeliyiz?

Meta veri deposu terimi başlı başına bir sorundur.

Aslında tartışılan şey, birden fazla sanal dünyayı birleştirirseniz sanal bir dünya veya sanal evrendir. Sanal dünyalar kavramı yeni bir şey değil. Mevcut sanal dünyaların harika örnekleri Minecraft, World of Warcraft (WoW) ve Eve Online gibi devasa çok oyunculu oyunlardan bazılarıdır.

Bu üç oyun birkaç ortak özelliği paylaşıyor. Kullanıcının anonimliğine izin verirler, yaratıcılığı teşvik ederler ve işleyen bir ekonomileri vardır. Anonimlik ve yaratıcılık, oyuncular için en önemli cazibe merkezleridir çünkü onların istedikleri herhangi biri ya da herhangi bir şey olmalarına ve istediklerini yapmalarına izin verir. İşleyen bir sanal ekonomi, tıpkı fiziksel dünyada olduğu gibi her şeyi birbirine bağlayan bir yapıştırıcı gibidir.

VRChat gibi başka sanal ortamlar da vardır, ancak genellikle resmi ekonomiden yoksundurlar. Kurallar ve sınırlamalar nedeniyle, oyuncular genellikle VRChat için bir para birimi veya WoW oyunları oynamak için bağımsız sunucular kullanmak gibi yetkisiz çözümler geliştirir. Dolayısıyla yaratıcılık. Çoğu durumda oyuncular, herkesin çözüm geliştirmesine izin veren tamamen açık bir platforma sahip olmayı tercih eder.

Bununla birlikte, bu aynı zamanda, oyunların boşlukları ve hack’leriyle etkinleştirilen, gerçek dünyada görülen bazı suç faaliyetleri de dahil olmak üzere, bazı insanlarda en kötünün en kötüsünün ortaya çıkmasına izin verebilecek “her şey yolunda” zihniyetine izin verir.

Güvenli ortamlar yaratma potansiyeli var, ancak bu, bazı oyuncuların nefret ettiği şey olan önemli miktarda kontrol gerektiriyor. Ancak bu, ticari platformların gelişeceği en olası alandır.

Sanal platformlar, eğitim, seyahat, iş, dini kutlamalar, sosyal etkinlikler, röportaj, alışveriş, emlak, film gösterimleri, konserler ve hatta espor gibi çok çeşitli uygulamalar için pratik uygulamalara sahiptir.

Birlikte Çalışabilirlik Sorunları

Bu platformların, kurallar, kuralları çiğnemenin sonuçları ve genel tanıma ve kimlik doğrulama (anonimlik yok) için belirli düzeyde gereksinimlerle daha güvenli olması gerekecektir. Ancak bu platformlar, uygulamalar, platformlar ve katılımcılar tarafından çok parçalı olacaktır.

Platformları geliştiren çeşitli şirketler tarafından pazar payı için yapılan jokeyler nedeniyle, endüstri çapında standartlar geliştirmek yavaş ve zor olacaktır. Sonuç olarak, bunların birbirleriyle etkileşime girmelerinin net bir yolu yoktur, tek bir sanal evren/meta evren olarak nasıl etkileşime girebilecekleri bir yana.

Buna karşılık, birlikte çalışabilirlik sorunları açık kaynak topluluğu tarafından hızla aşılacaktır.

Bu güvenli ve ticari fırsatlara rağmen, büyük ve başarılı dünyaların gelişimi, iki temel uygulama etrafında açık kaynak topluluğu tarafından yönlendirilecektir.

Birincisi oyun oynamak. Küresel nüfusun yarısından fazlasının (evet, dört milyardan fazla insanın) halihazırda bir tür elektronik oyun faaliyetinde bulunmasıyla, kritik bir kitle ve devasa gelir fırsatları var.

Diğer fırsat ise pornografidir. Nasıl büyüttüğünüz önemli değil, porno her zaman yeni medya teknolojisinin geliştirilmesini ve benimsenmesini sağlamıştır. Bu sadece sanal dünyaları hızlandırmaya yardımcı olacaktır.

Bu faktörleri anonimlik, yaratıcılık ve işleyen bir ekonomi olmak üzere üç temel kriterle birleştirdiğinizde, kontrol edilemez ve asi yollardan büyümeyi elde edersiniz.

Teknoloji Burada ve İyileşiyor

Kesin olan bir şey var ki, bugün başarılı sanal dünyalara sahip olmak mümkün. Sanal gerçeklik (VR) veya artırılmış gerçeklik (AR) gözlükleri veya tam haptik takımları gerektirmez.

Bununla birlikte, VR ve diğer oyun çevre birimlerinde gördüğümüz gibi, teknoloji ilerledikçe ve oyun/uygulama geliştiricileri bu gelişmeleri oyuncu deneyimine entegre ettikçe, benimseme hızla takip edecektir.

Ses, grafikler, kontroller ve dokunsal geri bildirim, geleceğin sanal platformlarında ve uygulamalarında gerçekten sürükleyici bir deneyim geliştirmek için kilit teknolojiler olacaktır.

Benzer şekilde, bu ortamlarda hemen hemen her tür ürün veya hizmetin geliştirilmesi, satın alınması, satılması ve ticaretine yönelik artan bir ilgi olacaktır; bu sanal ortamlarda geliştirme araçlarına ihtiyaç duyulmasını veya en azından sanal malları ithal etme ve ihraç etme becerisini ve nihayetinde gerçek dünya ile etkileşime giren işleyen bir ekonomiyi gerektirir.

Değiştirilemeyen tokenlar (NFT’ler) ve blok zinciri bunu sağlamaya çalışır, ancak bu sistemler, birçok oyuncunun kabul etmeyeceği ve muhtemelen açık kaynak topluluğu tarafından birçok yönden atlanacak daha fazla kural ve harcama ekler.

Çoğu teknoloji gibi, herkesin bir fikri olacak. Eski nesillerin çoğu sanal evrenin yönüne kaşlarını çatacak, genç nesillerin çoğu ise onu kucaklayacak.

Sanal evren veya meta evren için görünüm (Facebook’un ele geçirdiği ve tamamen abartmasına yardımcı olduğu terimini kullanmakta ısrar ediyorsanız) oldukça acımasız olsa da, onu kucaklamaya ve etkinleştirmeye çalışacak olanın genç nesiller olduğunu unutmamalısınız. çoğu her şeyin yolunda gittiğini hissediyor.

Bazı insanlar buna “Grand Theft Auto zihniyeti” diyor ve bunu tamamen kabul edilebilir buluyor. Buna ek olarak, birçoğu yüz yüze veya telefonla konuşmak yerine sanal ortamı tercih ediyor. Ayrıca elektronik cihazların değerini arabalar gibi diğer birçok öğenin üzerinde tutarlar.

Aşırı nüfuslu bir gezegenle, insanlığın büyüyeceği bir alan sanal evren(ler) olacaktır. Ne yazık ki, organize bir toplumdan çok kanunsuz Eski Batı veya “Yasak Bölge” gibi görünecek. Bu nedenle, yakın zamanda Oasis’in “Ready Player One” vizyonuna girmeyi beklemeyin.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
İstanbul evden eve nakliyat izmir dijital ajans dijital pazarlama